PKOI i marka 4F pokazały kolekcję olimpijską na Igrzyska w Rio 2016
Wiemy już jak będzie wyglądała kolekcja olimpijska, którą nasza reprezentacja założy
na Igrzyska w Rio de Janeiro. To połączenie mocnego koloru i narodowych symboli
z najwyższą technologią materiałów sportowych. Polski Komitet Olimpijski oraz spółka
OTCF, właściciel marki 4F, oficjalnie zaprezentowały stroje, w których zobaczymy polskich
sportowców już w sierpniu.
Oficjalny pokaz kolekcji olimpijskiej odbył się 16 maja 2016 r. w Hali EXPO XXI w Warszawie.
Kolekcja powstawała przez ostatnie 2 lata, a w cały projekt zaangażowanych było łącznie
kilkadziesiąt osób – projektantów, technologów odzieży, grafików. Polski Komitet Olimpijski był
włączony w cały proces, na każdym etapie konsultując poszczególne elementy kolekcji.
„To już czwarta kolekcja olimpijska, jaką OTCF przygotowuje dla polskiej reprezentacji”- mówi Andrzej
Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego. „Podczas każdych zawodów sportowych, także
tych olimpijskich, o sukcesie decyduje przede wszystkim forma zawodnika i jego dyspozycja w dniu
startu, ale niebagatelne znaczenie ma także „otoczka” sportowego występu. Tę tworzy między
innymi reprezentacyjny ubiór. Te, przygotowywane przez firmę OTCF podobały się nie tylko naszym
olimpijczykom, ale i… ich rywalom. Są eleganckie, wygodne i praktyczne i dlatego postanowiliśmy
na dłużej związać się z marką 4F. Przypomnę, że jej właściciel „ubiera” także nasze reprezentacje na
Igrzyska Europejskie, Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie oraz Olimpijskie Festiwale Młodzieży Europy”
dodaje sternik PKOl.
Na pokazie w Warszawie pokazano łącznie 3 linie kolekcji olimpijskiej – defiladową, treningową
oraz w stylu sport casual. Podstawą kolekcji jest funkcyjna odzież bezszwowa, a także najwyższej
jakości oddychające i lekkie materiały sportowe, zapewniające właściwą wentylację i komfort
użytkowania. W ubraniach zostały zastosowane niewidoczne wykończenia i dzianiny strukturalne
3D. Dodatkowo w kolekcji wykorzystano technologie szybkoschnące o powiększonej powierzchni
włókien dla lepszego zarządzania wilgocią, technologie antybakteryjne uwalniające od bakterii
i przykrego zapachu oraz technologie chłodzące pomagające utrzymać optymalną temperaturę
ciała podczas aktywności fizycznej. Szeroki wybór odzieży uzupełnia bogaty wybór akcesoriów,
w tym obuwie, okulary słoneczne, czapki, torby i plecaki.
„Wyprodukujemy i dostarczymy 650 zestawów olimpijskich oraz 170 zestawów dla paraolimpijczyków.
Każdy z nich składa się z około 70 elementów, więc łączna liczba elementów z logo 4F przekroczy 80
000. Propozycje, jakie przygotowaliśmy wspólnie z Polskim Komitetem Olimpijskim na tegoroczne
Igrzyska łączą w sobie nowoczesny design z barwami narodowymi. Poza bielą, użyliśmy czerwonego
neonu, który jest silniejszą i głębszą wersją klasycznej czerwieni. Neon to kolor ludzi aktywnych,
idealny dla sportowców. W tym roku Igrzyska odbywają się w Brazylii, szukaliśmy więc inspiracji
także w tamtejszej kulturze. Rio to radość, młodość i energia i to właśnie chcieliśmy zawrzeć w naszej
kolekcji. Wybraliśmy dynamiczne wzory i odblaskowe, fluorescencyjne technologie i połączyliśmy je
z nadrukami. Olimpijczycy na poprzednich Letnich Igrzyskach zdobyli 10 medali, a Paraolimpijczycy
– 36. Mocno wierzę w to, że w Rio powtórzą, a nawet przebiją te wyniki”, mówi Igor Klaja,
prezes spółki OTCF S.A., właściciela marki 4F.
W pokazie wzięli udział przedstawiciele rządu, związków sportowych, komitetów olimpijskich,
a także sportowcy, media i celebryci.
Marka 4F już po raz czwarty ubierze polskich sportowców na Igrzyska Olimpijskie. Zaczęło się
od Zimowych Igrzysk w Vancouver (2010), potem były Letnie Igrzyska w Londynie (2012) oraz
Zimowe Igrzyska w Soczi (2014). W tym roku po raz pierwszy w historii polska marka ubierze aż
3 reprezentacje. Poza biało-czerwonymi, w strojach 4F wystąpią Łotysze oraz Serbowie, których
wybrane elementy kolekcji zostały także zaprezentowane na pokazie w Warszawie. Wszystkie
kolekcje powstały we współpracy z narodowymi komitetami olimpijskimi i będą dostępne
w sprzedaży detalicznej na tych rynkach.